Cyklotrasy 
              

ÚSTÍ nad Labem – ZUBRNICE – ŠTĚTÍ (trasa č. 0)

délka trasy 51 km
obtížnost střední
doporučené kolo trekové
značení není
orientace podle značení není
0,0 Ústí n/L
4,5 Svádov
7,5 Velké Březno
10,0 Malé Březno
12,5 Leština
14,5 Zubrnice
17,5 Klínky
18,5 Lovečkovice
22,5 Mukařov
25,5 Bílý Kostelec
27,0 Konojedy
29,5 Kravaře
32,0 Blíževedly
35,0 Skalka
37,0 Rašovice
38,5 Kalovice
40,5 Robeč
41,5 Sukorady
43,5 Velký Hubenov
44,5 Střížovice
45,5 Snědovice
47,0 Křešov
48,5 Radouň
51,0 Štětí

0,0 km  

Ústí nad Labem – hlavní nádraží
Od budovy hlavního vlakového nádraží vyjíždíme vpravo (po směru toku Labe). Při nejbližší příležitosti opět odbočujeme vpravo, dokud se nedostaneme přes nejbližší most na druhou stranu Labe. Potom odbočíme vlevo a šlapeme po silnici, která vede po směru toku Labe. Nikam z ní neodbočíme, dokud se nedostaneme do Malého Března. Do té doby jedeme stále po rovince a po levé straně na nás budou mávat cestující z labských plavidel.

4,5 km

  Svádov
7,5 km   Velké Březno
Známé především svým pivovarem.
10,0 km  

Malé Březno
Uprostřed Malého Března uposlechneme výzvy směrové tabule a odbočíme vpravo na Zubrnice. Cesta se zvedá do kopců východní části Českého středohoří a nás tím pádem čeká asi 12 km stoupání. Jedinečná příležitost si ověřit, jak je to vlastně s naší fyzičkou :o).

12,5 km   Leština
14,5 km  

Zubrnice
Na návsi uprostřed obce stojí zemědělská usedlost, která slouží také jako vstupní brána do zubrnického skanzenu.
Skanzen ale není jedinou atrakcí tohoto místa. Pokud na návsi odbočíme vpravo, sjedeme krátký, ale strmý sešup na konec obce. Potom ještě několik desítek metrů nahoru a jsme na zubrnickém vlakovém nádraží, kde se nachází Zubrnická museální železnice. Až budeme se všemi prohlídkami hotovi, musíme se vrátit zpět na náves ke skanzenu, za zemědělskou usedlostí odbočit vpravo a pokračovat po silnici č. 260.

17,5 km   Klínky
18,5 km  

Lovečkovice
Na křižovatce můžeme doplnit tekutiny v místní hospodě a poté opustíme silnici č. 260. Zahneme vlevo a stále do kopce.

22,5 km  

Mukařov
Konečně jsme docílili nejvyššího bodu této trasy. Na začátku Mukařova je křižovatka, kde se dáme doprava a teď si můžeme vychutnat vytoužený sjezd. Škoda jenom, že silnice nebyla dlouho opravována, a tak musíme často brzdit a dávat pozor na díry.

25,5 km   Bílý Kostelec
27,0 km   Konojedy
Na křižovatce zahneme vlevo na Kravaře.
29,5 km  

Kravaře
Přijíždíme do centra obce, až nám zkříží cestu hlavní silnice. Dáme se po ní vpravo.

30,5 km  

Jsme na T-křižovatce. Pokračujeme rovně na Blíževedly, pryč z hlavní silnice. Po levé straně vidíme čedičový vrch Ronov se zříceninou hradu na vrcholu.

32,0 km   Blíževedly
35,0 km   Skalka
Na křižovatce nikam neodbočujeme, šlapeme rovně.
36,5 km   T-křižovatka, odbočíme vpravo.
37,0 km   Rašovice
38,5 km   Kalovice
40,5 km   Robeč
41,5 km  

Sukorady
Přijíždíme k T-křižovatce, ale přímo přes Sukorady neprojíždíme, zahneme totiž vpravo na Velký Hubenov.

43,5 km  

Velký Hubenov
Za Velkým Hubenovem se na nejbližší odbočce dáme vlevo.

44,5 km   Střížovice
45,5 km   Snědovice
47,0 km   Křešov
48,5 km  

Radouň
Na křižovatce v obci dáváme pozor na ukazatele a směřujeme rovně na Štětí. Za obcí nás po delší době čeká asi 1 km stoupání.

50,0 km  

Na vrcholku nás čeká poslední T-křižovatka. Odbočíme vpravo na Štětí, kam už dojedeme bez jediného šlápnutí. naopak budeme při sjezdu potřebovat funkční brzdy, abychom mohli v polovině kopce zabrzdit před železničním přejezdem a za ním odbočit vlevo k nádraží.

51,0 km  

Štětí – vlakové nádraží
Štětí je na železniční trase Mělník – Litoměřice – Ústí n/L – Děčín. Pokud nám toto vlakové spojení nevyhovuje, sjedeme kopec až do centra města a přejedeme most přes Labe. Tam je železniční stanice Hněvice na trase Praha – Kralupy n/Vlt – Roudnice n/L – Ústí n/L – Děčín.